Oyun Mimarisi
Bu ders kapsamında öğrenciler bir bilgisayar oyunun geliştirilmesi sürecinde
ihtiyaç duyacakları pek çok alan bilgisine erişir ve üzerinde tartışma yaparak
bilgilerini pekiştirir. Bahse konu alan bilgileri oyunların tarihi ile başlar, oyun
oynanılan platformların tanıtımı, oyun geliştirme platform ve araçları, oyun motorları,
oyun tasarımı, oyun sektöründeki roller, oyun geliştirmede sanat, oyun programlamada
temel yazılım örtünleri, oyun projelerinin yönetimi, oyun endüstrisinin durumu,
oyun satış ve pazarlama stratejileri, e-spor ve geleceğin teknolojileri olarak sonlanır.
Öğrenciler bu sayede pek çok konuda bilgi sahibi olurlar ve oyun geliştirme süreçlerine
hazır hale gelirler. Yapılan sınıf içi tartışmalar ve öğrenci sunumları sektör bilgisini de
derse taşıyarak yalın akademik bilgilendirmenin ötesine geçilmesini ve pratikteki durumun
tespitini sağlar."
Kaynaklar:
"Game Architecture and Design", Andrew Rollings, Dave Morris.
"Game Programming Patterns", Robert Nystrom.
"Blood, Sweat, And Pixels", Jason Schreier.
"Significant Zero", Walt Williams.
"Homo Ludens", Johan Huizinga.